3060581306 |
De la conversa al full. Recursos per treballar el llenguatge oral i l'escriptura |
2021-2022 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Primària |
|
|
|
1/3/2022 - 28/6/2022 (16 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP del Baix Llobregat V |
|
Almogàvers s/n (Cornellà de Llobregat)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat V
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació virtual.
Per desenvolupar una bona expressió escrita, abans l’infant ha de adquirir un bon nivell de llenguatge oral. Aquest és el punt de partida de la formació, crear aquest pont entre l’oral i l’escrit per tal que l’infant pugui gaudir de la màgia d’una activitat tan antiga, capaç de crear realitats i perdurar en el temps: l’escriptura.
Treballarem sobre les bases cognitives d’aquests dos processos, per tal de generar una bona preparació en l’infant que li permeti gaudir dels seus aprenentatges des de l’èxit, l’autoestima i la seguretat.
La formació combina dinàmiques vivencials amb aportació teòrica, de manera que pugueu experimentar en primera persona allò que després parlem i debatem en el marc teòric.
Es realitzaran 2 trobades en línia després d'haver fet un procés de reflexió a partir dels vídeos i materials teòrics i s'hagin realitzat les propostes pràctiques. Les sessions en línia seran per posar en comú la part pràctica, resoldre dubtes i preguntes.
|
| |
Objectius |
- Adquirir recursos i estratègies per a acompanyar el desenvolupament de l’expressió oral i l’expressió escrita.
- Generar propostes que realment siguin vivencials, significatives i globals en el món de l’infant.
|
| |
Continguts |
Treballarem per blocs de 7’5 hores, de manera que tindreu una part d’hores de treball en diferit i 2 hores de sessió en línia amb la formadora.
BLOC I.El llenguatge oral
- Bases cognitives per al desenvolupament del llenguatge oral i l’expressió escrita. - L’adult com a model comunicatiu.
- La consciència fonològica. El treball amb rimes, cançons i ritmes.
- L’espai del cercle. La conversa.
- Els contes orals i altres recursos.
BLOC II. L’expressió escrita:
- Bases del procés escriptor.
- El pas de l’oral a l’escrit.
- El desenvolupament de l’expressió escrita. L’espai gràfic.
- Propostes vivencials, globals i significatives per acompanyar l’expressió escrita. - La creació de contes, registres, informacions.
- El paper dels jocs lingüístics.
|
| |
Formador/a |
Maria Castellana
|
| |
Avaluació |
- Es farà seguiment de les tasques que es demanen als blocs de continguts.
- Es requerirà un qüestionari de valoració de l'activitat.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a les sessions síncrones.
- Lliurament de tasques relacionades als materials treballats
- Es requerirà un qüestionari de valoració de l'activitat.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat dels centres educatius públics de Cornellà i Sant Joan Despí.
|
| |
E-mail |
crp-cornella@xtec.cat
|
| |
|
|